תפילת הדרך

תפילת הדרך אשכנז

קיצור הלכות

היוצא לדרך אפילו רק עד פרסה צריך להתפלל תפלת הדרך. אבל אם הוא צריך ללכת פחות מפרסה מתפלל בלא חתימה, אבל אם הוא מקום סכנה אפילו בפחות מפרסה צריך להתפלל בחתימה. _ ותיכף כשיוצא מעיבורה של עיר צריך לאומרה, ואם שכח מתפלל כל זמן שהוא בדרך, ובלבד שלא הגיע עדיין תוך פרסה הסמוכה לעירו או לעיר שרוצה ללון בה. ומשם ואילך יאמר אותה בלא חתימה. _ יש להסמיך תפילת הדרך לברכה אחרת כדי שתהא ברכה הסמוכה לחברתה. לכן כשיוצא לדרך בשחרית קודם התפילה (כשהוא בהכרח), יש לומר ברכות השחר על הדרך ולהסמיך תפילת הדרך לברכת השחר. _ וביום יאכל איזה פרי ויסמיך תפילת הדרך לברכת הפרי, או כשמטיל מים יסמיך אותה לברכת אשר יצר: (סידור כלילת יופי).

תפילת הדרך אשכנז

יְהִי רָצוֹן מִלְפָנֶיךָ יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, שֶׁתּוֹלִיכֵנוּ לְשָׁלוֹם וְתַצְעִידֵנוּ לְשָׁלוֹם וְתַדְרִיכֵנוּ לְשָׁלוֹם, וְתִסְמְכֵנוּ לְשָׁלוֹם, וְתַגִּיעֵנוּ לִמְחוֹז חֶפְצֵנוּ לְחַיִּים וּלְשִׂמְחָה וּלְשָׁלוֹם, [אם דעתו לחזור באותו יום אומר: וְתַחְזִירֵנוּ לְשָׁלוֹם].

וְתַצִּילֵנוּ מִכַּף כָּל אוֹיֵב וְאוֹרֵב וְלִסְטִים וְחַיּוֹת רָעוֹת בַּדֶּרֶךְ, וּמִכָּל מִינֵי פֻרְעָנֻיּוֹת הַמִּתְרַגְּשׁוֹת וּבָאוֹת לָעוֹלָם. וְתִשְׁלַח בְּרָכָה (נוסח ספרד מוסיפים וְהַצְלָחָה) בְּכָל מַעֲשֵׂה יָדֵינוּ, וְתִתְּנֵנִוּ לְחֵן וּלְחֶסֶד וּלְרַחֲמִים בְּעֵינֶיךָ וּבְעֵינֵי כָל רוֹאֵינוּ, וְתִגְמְלֵנוּ חֲסָדִים טוֹבִים וְתִשְׁמַע קוֹל תְּפִלָּתֵנוּ (נוסח ספרד אומרים קוֹל תַּחֲנוּנֵינוּ). כִּי אַתָּה שׁוֹמֵעַ תְּפִלַּת כָּל פֶּה:

בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה, שׁוֹמֵעַ תְּפִלָה:

ואומר פסוקי סגולה לשמירה בדרך :

וְיַעֲקֹב הָלַךְ לְדַרכּוֹ וַיִּפגְּעוּ בוֹ מַלאֲכֵי אֱלֹהִים. וַיֹּאמֶר יַעֲקֹב כַּאֲשֶׁר רָאָם מַחֲנֵה אֱלֹהִים זֶה וַיִּקרָא שֵׁם הַמָּקוֹם הַהוּא מַחֲנָיִם. (ג' פעמים)

וַיִּסָּעוּ וַיהִי חִתַּת אֱלֹהִים עַל הֶעָרִים אֲשֶׁר סְבִיבוֹתֵיהֶם וְלֹא רָדְפוּ אַחֲרֵי בְּנֵי יַעֲקֹב:

קרדיט לאתר תפילת הדרך

תפילות וסגולות לדרך מליקוטי תפילות דחסידי ברסלב

המשך – פסוקי שמירה בדרך

תפילת הדרך ברסלב

ברכת הדרך

יוצאים לדרך ארוכה או חשובה ? רוצים ברכה לדרך צליחה , ולחזור הבית בשמחה ?

שלחו שם לברכה [חינם] בדף ההודעות של מוקד התפילות דחסידי ברסלב

ותזכו ללכת בדרך נהיר ובהיר , כאור המאיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תבדקו גם
Close